Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Türkiye’nin enerji geleceğini değiştirecek Akkuyu NGS inşaatında tarihi dönüm noktası tamamlandı mı ve dev projede üretim ne zaman başlıyor

Türkiye’nin enerji bağımsızlığı yolundaki en büyük adımı olan Akkuyu Nükleer

Türkiye’nin enerji bağımsızlığı yolundaki en büyük adımı olan Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nin 1’inci güç ünitesinde inşaat çalışmaları resmen tamamlandı. Dev projede tarihi bir eşik aşılırken, reaktörün devreye girmesi için geri sayım başladı. İşte tarihi projede yaşanan son gelişmeler ve dev tesisin işletmeye alınma sürecine dair tüm detaylar…

Türkiye’nin ilk nükleer enerji santrali olan Akkuyu Nükleer Güç Santrali (NGS) projesinde tarihi bir dönüm noktasına ulaşıldı. Santralin 1’inci güç ünitesindeki inşaat çalışmalarının başarıyla tamamlandığı bildirildi. Akkuyu Nükleer AŞ’den yapılan resmi açıklamaya göre, ünitenin reaktör tesisinde işletmeye alma sürecinin bir sonraki aşaması olan soğuk ve sıcak testlere hazırlıklar aktif şekilde devam ediyor.

Kritik Testler İçin Geri Sayım Başladı

Uzmanlar, reaktöre temsili yakıtın yüklenmesinin ardından koruyucu boru bloğu ile reaktör üst bloğunun montajını tamamladı. Bu hamleyle birlikte, reaktör tesisinin soğuk ve sıcak testlere hazırlık sürecindeki en kritik aşamalardan biri daha başarıyla geride bırakılmış oldu.

Rosatom Heyetinden Sahaya Önemli Ziyaret

Projenin gidişatını yerinde incelemek üzere Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom’un Genel Müdürü Aleksey Likhachev başkanlığındaki bir heyet, Akkuyu NGS sahasını ziyaret etti. Ziyaret kapsamında 1’inci güç ünitesinde yürütülen işletmeye alma çalışmalarını detaylıca inceleyen Likhachev, reaktör binası merkez salonunda yetkililerden bilgi aldı. Likhachev’e reaktöre temsili yakıt demetlerinin yüklenmesi işleminin ve reaktör montajının başarıyla tamamlandığına dair raporlar sunuldu.

“Maratonun Son 100 Metresine Benziyor”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Rosatom Genel Müdürü Aleksey Likhachev, inşaat çalışmalarının bittiğini müjdeleyerek şu ifadeleri kullandı:

“İnşaat çalışmalarının tamamlandığını resmen teyit ediyoruz. Bugün gece saatlerinde reaktörde soğuk hidrostatik testler başladı ve bu çalışmaların önümüzdeki birkaç hafta içinde tamammanması planlanıyor. Ardından işletmeye alma operasyonlarının başlamasına yalnızca birkaç hafta kalacak. Gerçekleştirilen tüm çalışmaların sonuçlarına göre kapsamlı bir değerlendirme yapılacak ve son aşamaya ilişkin gerekli düzenlemeler hayata geçirilecek. Bu süreç, 42 kilometrelik bir maratonun son 100 metresine benziyor. Artık son düzlüğe girilmiş durumda. Bu aşamada tüm imkanların seferber edilmesi gerekiyor. Son hazırlık sürecinin en önemli unsurlarından biri de işletme personelinin göreve başlamasıdır. 1’inci güç ünitesinde görev yapacak personel sayısı 1930 kişidir. Bu uzmanların yüzde 40’tan fazlasını Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları oluşturuyor. Bu durumdan büyük gurur duyuyoruz. Söz konusu uzmanların önemli bir bölümü üniversitelerimizden mezun olmuş, şu anda Rusya’daki simülatörlerde ve nükleer güç santrallerinde eğitim ve uygulamalı staj programlarına devam ediyorlar.”