Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin enerji geleceğini kökten değiştirecek stratejik adımları duyururken, ülkenin ekonomik bağımsızlığı ve çevre politikaları için hayati önem taşıyan kritik kararları açıkladı.
Türkiye Enerjideki Kırılganlığı Nasıl Aşacak?
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin enerji ve iklim politikalarına ilişkin çok önemli değerlendirmelerde bulundu. Türkiye’nin enerji arz güvenliğini sağlamasının ve enerjide tam bağımsızlığa ulaşmasının önemine değinen Bakan Bayraktar, mevcut politikaların bu hedeflere göre şekillendiğini belirtti. Özellikle enerji ithalatına olan bağımlılığın ekonomi üzerinde ciddi bir kırılganlık oluşturduğunun altı çizildi.
Bakan Bayraktar, bu kırılganlığı ortadan kaldırmak amacıyla Türkiye’nin 2050’lerin başına kadar karbon nötr bir ekonomi haline gelmeyi hedeflediğini açıkladı. Bu büyük dönüşümün ve sürdürülebilir büyümenin gerçekleşmesi için enerji arz güvenliğinin kesintisiz bir şekilde sağlanması gerektiği ifade edildi.
“Türkiye nükleer yapmak zorunda”
Karbon emisyonlarını azaltırken aynı zamanda sanayinin ve hanelerin artan elektrik ihtiyacını karşılamanın formülünü açıklayan Bakan Bayraktar, nükleer enerjinin önemine dikkat çekti. Düşük emisyonlu elektrik üretimi için nükleer enerjinin kritik ve kaçınılmaz bir seçenek olduğunu belirten Bayraktar, bu alandaki kararlılığı vurguladı.
Enerji bağımsızlığı yolunda nükleer yatırımların ertelenemez bir ihtiyaç olduğunu ifade eden Bakan Bayraktar, net bir mesaj vererek “Türkiye nükleer yapmak zorunda” dedi. Bu doğrultuda, Türkiye’nin iklim hedeflerine ulaşması ve ekonomik kırılganlıkları aşması için nükleer enerji projelerinin kararlılıkla sürdürüleceği belirtildi.</p
