Kocaeli sınırları içindeki TEM Otoyolu güzergahında dev yol çalışması başladı ve İstanbul yönü tamamen trafiğe kapatıldı. Peki, sürücülerin mağdur olmaması için belirlenen alternatif güzergahlar hangileri ve ulaşım nasıl sağlanacak? İşte otoyolu kullanacakların bilmesi gereken tüm kritik detaylar.
TEM Otoyolunda Dev Çalışma Başladı
Karayolları Genel Müdürlüğü, TEM Otoyolu İstanbul yönünde üstyapı iyileştirme ve onarım çalışmaları yapılacağını duyurdu. Kocaeli geçişinde büyük bir yoğunluğa sebep olması beklenen bu çalışmalar kapsamında, Muallimköy Kavşağı ile Gebze Kavşağı arasındaki kesimde Ankara-İstanbul yönü ulaşıma kapatıldı. Bugün saat 08.00 itibarıyla başlayan ve 24 saat esasına göre kesintisiz sürdürülecek olan bu çalışmalar nedeniyle sürücülerin alternatif güzergahlara yönelmesi gerekiyor.
Sürücüler İçin Alternatif Güzergahlar Hangileri
Çalışma süresince trafik akışının aksamaması adına ulaşım planlaması yapıldı. Karayolları ekipleri ve trafik polisleri, sürücüleri Muallimköy Kavşağı üzerinden D-100 Devlet Yolu ile Kuzey Marmara Otoyolu yönüne yönlendiriyor. Otoyolu kullanacak olan sürücülerin bu süreçte alternatif yolları tercih etmesi büyük önem taşıyor.
Kocaeli Valiliğinden Sürücülere Kritik Uyarılar
Konuyla ilgili olarak Kocaeli Valiliği de resmi bir açıklama yayınlayarak sürücüleri uyardı. Yapılan açıklamada, çalışmalar kapsamında TEM Otoyolu Muallimköy Kavşağı ile Gebze Kavşağı arasındaki kuzey yolda üstyapı onarım ve yenileme işlemlerinin gerçekleştirileceği bildirildi. D-100 ve Kuzey Marmara Otoyolu üzerinden gelerek TEM Otoyolu Muallimköy Kavşağı İstanbul yönüne giriş yapmak isteyen araçların da geçişine izin verilmeyeceği belirtildi.
Valilik açıklamasında sürücülerin izleyeceği yollar şu şekilde tarif edildi: “Bu istikamete gitmek isteyen araçlar öncelikle D -100 Devlet Yolu’nu kullanabilecek veya Bilişim Vadisi Kavşağı öncesindeki alt geçitten U dönüşü yapabilecektir.”
Ayrıca, Muallimköy Kavşağı’nda Osmangazi Köprüsü istikametinden gelip TEM Otoyolu İstanbul ve Ankara istikametine bağlanan kolların da trafiğe tamamen kapalı olacağı vurgulandı. Bu bağlantıyı kullanacak araçların D-100 üzerinden yollarına devam edebileceği belirtildi.
Çalışmanın takvimi ve alınacak güvenlik önlemleri hakkında Valilik açıklamasında şu ifadelere yer verildi: “Çalışmalar, 02.06.2026 Salı günü saat 08.00’den itibaren başlayacak olup 24 saat esasına göre yürütülecektir. Bu nedenle çalışmalar esnasında gerekli tüm emniyet tedbirleri alınacak ve onaylı trafik projesine göre gerekli trafik işaretlemesi yapılacaktır. Sürücülerin yol üzerindeki trafik işaret ve işaretçilerine titizlikle uymaları gerekmektedir.”
