Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde yaşanan sıcak gelişmelerin ardından bölgede bekleyen Türk sahipli gemilerin son durumu büyük bir merakla takip ediliyordu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bölgedeki Türk gemilerinin ve mürettebatının güvenliğine dair beklenen o kritik açıklamayı yaptı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki Türk sahipli gemilerin son durumuna ilişkin detaylı bilgi verdi. Bölgedeki hareketliliği yakından izlediklerini belirten Bakan Uraloğlu, denizcilerin ve gemilerin emniyeti için tüm önlemlerin alındığını vurguladı.
Bölgedeki Gelişmeler Yakından Takip Ediliyor
Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren büyük bir hassasiyetle ve anbean takip ettiklerini bildiren Bakan Uraloğlu, devletin ilgili tüm birimlerinin teyakkuzda olduğunu ifade etti. Sürecin koordineli bir şekilde yürütüldüğünü belirten Uraloğlu, “İlgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır.” değerlendirmesinde bulundu.
Güvenli Bölgeye Geçen Gemi ve Personel Sayısı Kaç Oldu
Bakan Uraloğlu, tahliye sürecinin operasyonel detaylarını da kamuoyuyla paylaştı. Toplam 15 geminin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını aktaran Uraloğlu, bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelinin bulunduğuna dikkati çekti. Bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin ise Körfez içindeki ticari faaliyetlerini sürdürdükleri gerekçesiyle herhangi bir ayrılış talebinde bulunmadığı belirtildi.
Türk denizcilerinin ve vatandaşlarının güvenliğinin her şeyden önce geldiğini ifade eden Bakan Uraloğlu, açıklamalarını şu sözlerle tamamladı: “Basra Körfezi’nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz.”
