Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Kavurucu sıcaklarda 300 dönümlük araziyi ateşe veren o çiftçinin sonu ne oldu?

Şanlıurfa’nın Siverek ilçesinde, kavurucu yaz sıcaklarında uygulanan tüm yasaklara rağmen

Şanlıurfa’nın Siverek ilçesinde, kavurucu yaz sıcaklarında uygulanan tüm yasaklara rağmen 300 dönümlük arpa anızını ateşe veren çiftçi, jandarmanın devriye ekiplerine yakalandı. Büyük paniğe yol açan olayın ardından başlatılan yasal süreç, bölgedeki diğer üreticiler için de emsal niteliği taşıyor.

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte yükselen hava sıcaklıkları, orman ve örtü yangınları riskini en üst seviyeye çıkardı. Yetkililer, bu felaketlerin önüne geçebilmek adına anız yakılmasını kesin bir dille yasaklarken, bazı bölgelerden gelen sorumsuzluk haberleri endişe yaratmaya devam ediyor. Son olarak Şanlıurfa’nın Siverek ilçesinde yaşanan bir olay, yasağın ciddiyetini bir kez daha gözler önüne serdi.

Jandarma Ekipleri Devriye Sırasında Fark Etti

Siverek ilçesine bağlı Karakoyun Mahallesi’nde rutin devriye görevini gerçekleştiren jandarma ekipleri, araziden yükselen yoğun dumanları fark etti. Kısa sürede dumanın yükseldiği noktaya ulaşan ekipler, geniş bir tarım arazisinin ateşe verildiğini tespit etti. Yapılan ilk incelemelerde, yaklaşık 300 dönümlük arpa anızının kasıtlı olarak yakıldığı belirlendi.

Alevlere Müdahale Edildi ve Soruşturma Başlatıldı

Yangının rüzgarın da etkisiyle çevre arazilere ve yerleşim yerlerine sıçramasını önlemek amacıyla bölgeye çok sayıda itfaiye ekibi sevk edildi. İtfaiye ekiplerinin yoğun çabasıyla alevler kontrol altına alınırken, jandarma ekipleri de çevre felaketine yol açan şahsın kimliğini belirledi. 300 dönümlük arpa anızını yaktığı tespit edilen M.D. isimli çiftçi, jandarma ekipleri tarafından anında gözaltına alındı. Olayla ilgili geniş çaplı soruşturmanın devam ettiği öğrenildi.