Sağlık Bakanlığı, kapalı alanlardaki sigara ihlallerini bitirmek ve tütün mamullerinin görünürlüğünü tamamen engellemek için devrim niteliğinde bir kanun taslağı hazırladı. Peki, yeni düzenlemeyle birlikte kafelerden satış noktalarına kadar neler değişecek? İşte Bakan Kemal Memişoğlu’nun açıkladığı o kritik reformun detayları…
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, tütün ürünleriyle mücadele kapsamında çok konuşulacak yeni bir yasal düzenlemenin yolda olduğunu duyurdu. Özellikle kapalı alanlarda uygulanan sigara yasağının suistimal edilmesini engellemeyi hedefleyen bakanlık, “kapalı alan” kavramına yasal olarak son noktayı koymaya hazırlanıyor. Kanal 7 canlı yayınında önemli açıklamalarda bulunan Bakan Memişoğlu, sigara ve tütün ürünlerinin görünürlüğünü sıfıra indirmek için kararlı olduklarını vurguladı.
Yeni kanun taslağı ile neler değişecek
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, sigaranın toplum sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çekerek, önümüzdeki aylarda yasalaşması beklenen yeni taslak hakkında bilgi verdi. Bakan Memişoğlu, “Bununla ilgili bir kanun taslağı hazırladık, bazı değişiklikler olabilir ama bizim bir taslağımız var. Bir kaç ay içerisinde tekamül hale gelmiş olacak. Sigara ve tütünün görünür olmasını istemiyoruz. Görünür olmamasını sağlayacağız.” ifadelerini kullandı.
Özellikle reşit olmayan gençlerin tütün ürünlerine erişimini engellemek için denetimlerin sıkılaştırılacağını belirten Bakan Memişoğlu, mekanlardaki açık-kapalı alan karmaşasına da son vereceklerini açıkladı. Bakan, “18 yaş altına sigara yasağı kontrol edilmiyor, bununla ilgili de taslağımıza bazı maddeler koyacağız. Yasaklamayacağız ama görünür olmasını engelleyeceğiz. Mekanlar camekanlı mı? Kapalı mı? Açık mı? Bunları netleştireceğiz. 2025 yılında Türkiye’de 8 milyar paket sigara satılmış, ben toplumumun kanser olmasını istemiyorum.” diyerek durumun ciddiyetini ortaya koydu.
Türkiye’de doktor ve hemşire açığı devam ediyor mu
Canlı yayında sadece tütünle mücadele değil, sağlık sistemindeki insan kaynağı planlaması da masaya yatırıldı. Türkiye’deki doktor ve sağlık personeli ihtiyacına yönelik gelen soruları yanıtlayan Bakan Memişoğlu, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ile koordineli bir çalışma yürüttüklerini belirtti.
Sağlık alanındaki personel ihtiyacının tespiti ve giderilmesi için yeni adımlar atıldığını ifade eden Bakan Memişoğlu, şu açıklamalarda bulundu: “Biz bunu Yükseköğretim Kurumu ile de görüşüyoruz. Tıp fakültelerine baktığımız zaman hangi bölümlerde doktora ihtiyaç var görüyoruz. Türkiye OECD rakamlarına göre doktor sayısında düşük. Diğer meslek grupları da öyle. Hemşire ve doktor halen daha eksiğimiz var. Diğer branşlarda Türkiye makul seviyeye ulaşmış durumda. İnsan gücü aslında önemlidir. Onlara alan açmak için de uzaktan sağlık hizmeti gibi mevzuatlarımızı revize ediyoruz. Sağlık Meslek mezunlarının iş yapma alanlarını genişletiyoruz. Sağlık ekosistemini memur sistemi olarak algılamamalıyız.”
