Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Araç içi multimedya ekranlar ve telefon tutucular serbest mi oluyor yeni yönetmelikte hangi cezalar tarih oluyor

İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan Karayolları Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği’ndeki yeni

İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan Karayolları Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği’ndeki yeni düzenlemeyle araç içi ekipmanlar, multimedya ekranlar ve telefon tutucular yasal zemine kavuşuyor. Milyonlarca araç sahibini yakından ilgilendiren ve trafikte ceza yağmuruna son verecek yeni kuralların tüm detayları netleşti.

Milyonlarca sürücüyü yakından ilgilendiren yeni trafik düzenlemesinde sona gelindi. İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan Karayolları Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği’nde yapılacak değişikliklerle, araçlarda telefon tutucu ve multimedya ekran kullanımıyla ilgili yaşanan belirsizlikler tamamen ortadan kalkıyor. Yeni düzenleme, araç içi donanımlardan ses sistemlerine kadar pek çok tartışmalı konuya açıklık getirecek.

Araç içi ekipmanlara yasal zemin geliyor

Sürücülerin trafikte en çok ceza aldığı konuların başında gelen araç içi ekipmanlar, yeni yönetmelikle birlikte yasal bir zemine oturtuluyor. Ön cama takılan telefon tutucularının kullanımı artık serbest hale getiriliyor. Sürücülerin görüş açısını engellemeyecek şekilde yerleştirilen araç kameraları da belirlenen ölçüler dahilinde kullanılması durumunda cezaya konu olmayacak. Düzenlemeye göre, direksiyon veya gösterge paneli hizasından itibaren 5 santimetreyi aşmayan ekipmanların kullanımı, trafik güvenliğini tehlikeye atmadığı sürece serbest kabul edilecek.

Multimedya ekranlara ve aksesuarlara yeşil ışık

Özellikle yeni nesil araçlarda standart donanım olarak sunulan sistemler üzerindeki tartışmalar da yeni düzenleme ile sona eriyor. Buna göre, dikiz aynasına asılan koku ve benzeri aksesuarlar artık yasal bir zemine kavuşacak. Fabrika çıkışlı birçok araçta yer alan multimedya ekranlar da serbestlik kapsamına alınıyor. Navigasyon, park desteği ve sürüş amaçlı kullanılan ekranların yanı sıra araç içi ve araç dışı kamera sistemleri ile kayıt cihazları da serbestçe kullanılabilecek.

Modifiye ve araç içi ses sistemlerine yeni kriterler

Modifiye tutkunlarını ve araç içi ses sistemi kullanan sürücüleri ilgilendiren düzenlemede de yeni kriterler belirlendi. Yeni yönetmeliğe göre, araç içi ses sistemlerine ceza uygulanabilmesi için sesin araç dışına taşması şartı aranacak. Cezaların kesilebilmesi için ise ihlalin mutlaka kayıt altına alınması gerekecek. Böylece somut bir kanıt olmadan sürücülere keyfi şekilde ceza yazılmasının önüne geçilmesi hedefleniyor.

Otobüs ve minibüslerdeki sesli sistemlerin kullanımı sürecek

Yeni düzenlemeyle birlikte toplu taşıma araçlarındaki mevcut uygulamalar ise aynen korunacak. Otobüs ve minibüslerde yolculara sunulan bireysel sesli ve görüntülü sistemlerin kullanımına devam edilecek. Yeni düzenlemenin uygulanmasında İçişleri Bakanlığı ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yetkili olacak. Yönetmeliğin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla resmiyet kazanarak yürürlüğe girmesi bekleniyor.