Konya’nın Ilgın ilçesinde sadece bir öğretmeni ve bir öğrencisi olan o köy okulunda tarihi bir gün yaşandı. Tüm yıl boyunca tek başına eğitim gören 3. sınıf öğrencisi İlayda Kozlu, karnesini öğretmeninden alırken tüm Türkiye’yi duygulandıran anlara imza attı.
Konya’nın Ilgın ilçesine bağlı Gökçeyurt Mahallesi’nde bulunan Şehit Mustafa Kozlu İlkokulu, Türkiye’nin en sıra dışı eğitim öğretim dönemlerinden birine ev sahipliği yaptı. Okulun tek öğrencisi olan 3. sınıf öğrencisi İlayda Kozlu, 2025-2026 eğitim öğretim yılını başarıyla tamamlayarak büyük bir gururla karnesini aldı. İlayda, karnesini okulun tek öğretmeni olan Muhammed Bağ’ın elinden aldı.
Sıra Dışı Bir Eğitim Yılı
Okulun fedakar öğretmeni Muhammed Bağ, “bir öğretmen bir öğrenci” olarak başladıkları bu yeni eğitim öğretim yılının kendisi için son derece farklı bir deneyim olduğunu dile getirdi. İlayda’nın sevecen tavırları ve derslerine duyduğu büyük ilginin, kendisinin de okula her gün büyük bir istekle gelmesini sağladığını belirten Bağ, bu özel süreci şu sözlerle aktardı:
“İlayda’ya öğretmenlik süreci, benim için de bir öğrenme süreci oldu. İkinci dönemi dolu dolu geçirdik. Hem ben hem İlayda çok farklı deneyimler kazandık. Sosyal medya sayesinde tüm Türkiye İlayda’nın arkadaşı oldu. Derslerinde gösterdiği azim ve kararlılık ile başarı zaten kaçınılmazdı. Neredeyse hiç devamsızlık yapmadı. Derslerinde de başarılı bir öğrenciydi. Hatta bugün ‘okul devam etsin, tatil olmasın’ dedi. İkimiz için de ömür boyu unutulmayacak bir sene oldu. Hayatı boyunca iletişimde kalacağımızı düşünüyorum. Yolu, bahtı hep açık olsun. Hayat ona hep güzellik getirsin.”
Köy Okulunda Neden Sadece Bir Öğrenci Var
Sosyal medyada kısa sürede büyük ilgi gören ve binlerce kişi tarafından paylaşılan bu durum, beraberinde bazı soruları da getirdi. Takipçilerinden gelen “Neden tek öğrenci var?” sorusuna sosyal medya hesabı üzerinden samimi bir yanıt veren öğretmen Muhammed Bağ, köyde şu anda ilkokul çağında olan başka bir çocuğun bulunmadığını açıkladı. Ancak bu durumun geçici olduğunu vurgulayan Bağ, gelecek eğitim öğretim yılında alttan gelecek yeni öğrencilerin olduğunu ve okul mevcudunun önümüzdeki dönemlerde artacağını müjdeledi.
