İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD’nin gerçekleştirdiği son saldırıya karşı adeta ateş püskürdü. Ateşkesin çiğnenmesine karşı çok net ve sert mesajlar veren Azizi’nin açıklamaları bölgede tansiyonu yeniden zirveye çıkardı.
Ortadoğu’da sular durulmak bilmiyor. İran ile ABD arasındaki gerilim, son askeri hareketliliklerin ardından yeni ve tehlikeli bir boyuta taşındı. İran kanadından yapılan son dakika açıklamaları, iki ülke arasındaki diplomatik köprülerin tamamen atılma noktasına geldiğini gösteriyor.
Tahran Yönetiminden Washington’a Çok Sert Gözdağı
Bölgedeki son gelişmeleri değerlendirmek üzere kameralar karşısına geçen İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, Washington yönetiminin attığı adımların çok ciddi sonuçları olacağını vurguladı. ABD’nin doğrudan İran’ı hedef alan saldırgan bir tutum içerisine girdiğini belirten Azizi, bu durumun bölgedeki kırılgan dengeleri tamamen altüst ettiğini ifade etti.
O Sözler Bölgede Deprem Etkisi Yarattı
Yaşanan askeri hareketliliğin ardından var olan uzlaşıların ve ateşkes süreçlerinin hiçe sayıldığını dile getiren Azizi, ABD’nin bu hamleyle büyük bir hata yaptığını savundu. İranlı üst düzey yetkili, ABD’nin bu tutumuna karşı ülkesinin takınacağı kararlı tavrı net bir dille özetleyerek, “Ateşkesin bu pervasızca ihlali, her zaman olduğu gibi onların geri adım atmasına ve pişmanlık duymasına yol açacaktır” dedi.
Tahran’dan yükselen bu tehditkar ve kararlı ton, küresel piyasalarda ve askeri kulislerde geniş yankı buldu. Askeri uzmanlar, bu açıklamaların ardından bölgede yeni bir sıcak çatışma dalgasının başlayıp başlamayacağını yakından takip ediyor. ABD kanadından ise yükselen bu sert uyarılara karşı henüz resmi bir yanıt verilmiş değil.
